Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaGaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 BMW Tarihçesi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
0671
Admin
Admin
0671


Mesaj Sayısı : 708
Yaş : 29
Nerden : İstanbul
Takımı : Beşiktaş
Memleketi : Kırıkkale
Kayıt tarihi : 24/08/07

BMW Tarihçesi Empty
MesajKonu: BMW Tarihçesi   BMW Tarihçesi Icon_minitimePerş. Kas. 01, 2007 7:16 am

BMW Tarihçesi Bmw4hy
BMW (Bayerische Motoren Werke AG'nin kısaltması)(Türkçe: Bavyera Motor
Fabrikası A.Ş.), Alman otomobil ve motorsiklet üreticisi. BMW ayrıca,
Mini ve Rolls-Royce Land Rover otomobil şirketlerinin sahibidir.



Şirketin sloganı ve resmi kurumsal dili İngilizcedir. Sloganı 'The
Ultimate Driving Machine' yani 'En Gelişmiş Sürülebilen Makina'. Bu
sloganla, ünlü Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni
vurguluyor.



Şirket, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih
kentinde kurulmuştur ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır.
Ilk zamanlarda sadece uçakmotoru üreten şirket, 1928 yılında satın
aldığı Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra
otomobil üretiminine girmiştir. BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da
3/15 PS ismindeki otomobil ile başlamıştır.



BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden
parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini
temsil etmektedir.



Model Açılımları şunlar Gibidir:



000 i = İnjection

000 x = 4 Çeker ,

000 ti = Compact ,

000 ci = Cabriolet ,

000 d = Dizel ,

000 xd = Dizel + 4 Çeker,

000 Li = Long (Limousine) ,

000 Ld = Long + Dizel ,

Z0 = Z Series (Sport Roadster Serisi) ,

x0 = x Series (Arazi Serisi) ,

1xx = Dusuk sınıf 1 Serisi,

3xx = 3 Serisi Orta Sedan Sınıfı ,

5xx = 5 Serisi Sedan Lux Sınıf ,

6xx = 6 Serisi Sport Sedan Sınıfı ,

7xx = 7 Serisi Süper Lüx Sınıf ,

Mx = M Serisi (Performans ve Sportif Araçlar),

Bx = Alpine Serisi





BMW Teknoloji Rehberi



Dynamic Drive :Dynamic Drive aktif bir süspansiyon sistemidir.
Bu sistem ile ön ve arka akslarda bulunan aktif stabilizatörler
('anti-roll bar'lar) sayesinde yatay araç dinamiğinde çok yüksek bir
denge sağlanır. Mekanik stabilizatörler içinde dönen hidrolik elemanlar
(aktive edici elemanlar), ön ve arka aksta iki adet basınç kontrol
valfi üzerinden, sadece virajlar sırasında stabilizasyonu sağlar.
Böylece virajlarda oluşan yana yatmalar minimuma indirgenirken, aracın
geneldeki seyir konforu en üst düzeyde tutulmuş olur. Dynamic Drive her
hızda maksimum ataklığı, optimum direksiyon kontrolünü sağlar.
Özellikle arkada oturan yolcular bunun avantajlarını çok net hisseder:
Otomobilin arkasında okuma ve çalışma, yanal hareketlerin azalmasından
dolayı çok daha keyifli olur. En önemlisi Dynamic Drive, sürücüye
direksiyon hakimiyetinde yepyeni bir boyut getirir.









Elektro-Mekanik Park Freni :Elektro-mekanik park freni, hiçbir
güç sarf edilmeksizin, kokpite yerleştirilmiş bir düğme vasıtası ile
kontrol edilen otomatik bir el frenidir. Aracı park konumunda
sabitlemenin dışında iki fonksiyonu daha vardır: "Autohold" ve
"Hillhold". Autohold, otomobilin hareket etmediği anlarda otomatik
olarak el freninin devreye girmesini sağlar. Sürücü, diğer tüm otomatik
şanzımanlı araçlarda olduğu gibi, durduğu anlarda ayağını devamlı
frende tutmak zorunda kalmaz. Harekete geçilmek istendiğinde gaz
pedalına basıldığı anda fren kendini otomatik olarak çözer. Hillhold
fonksiyonuyla ise otomobilin yokuş yukarı kalkışlarında, otomatik
frenleme ve fren çözülmesi sayesinde geri kaymasını önlenir. Motorun
çalıştığı anlarda tüm frenleme hidrolik olarak DSC pompası üzerinden
yapılır. Ancak motorun çalışmadığı durumlarda frenleme mekanik olarak
geleneksel el freni mekanizması üzerinden arka akslarda yapılır.
Güvenliğin sağlanması için otomobilin motor çalışırken terk edilmesi
durumunda, gaz pedalına basılarak frenin çözülmesi önlenmiştir
(otomatik vites otomatik olarak P konumuna geçer).









Elektronik Süspansiyon Sertlik Kontrolü "EDC" :Elektronik
süspansiyon sertlik kontrolü, sürüş konforunu olabilecek en iyi sürüş
güvenliği ile birleştirir. Ek olarak bu sistem sayesinde otomobilin yük
durumuna bağlı kalmaksızın her zaman aynı kalan süspansiyon özellikleri
sağlanır. Ayrıca otomobilin sürüşünü etkileyecek her türlü hareketi
sezicilerle sürekli gözlenir. Tüm değerler bir mikroişlemci tarafından
değerlendirilir ve çıkan sonuçlara göre amortisörlere komutlar
gönderilir. Amortisörlerde bulunan valfler sayesinde sertlik kademesiz
olarak ayarlanır ve değişen yol, yük ve sürüş şartlarına göre uyum
sağlanır. Frenlemelerde, yol sathından veya virajlı yollarda
kullanımdan ya da hızlanmalar sonucunda oluşan gövde hareketleri
hissedilir derecede azalır. Ayrıca sürücü, Controller vasıtası ile
"Sport" programı yani daha sportif bir süspansiyon ayarını seçebilir.







iDrive :iDrive, sürücünün otomobili sezgisel ve interaktif
olarak kullanmasını sağlayan, yenilikçi bir kavramdır. Sayıları
azaltılmış düğmeler ve kumanda elemanları sayesinde, sürücü gözünü
yoldan neredeyse hiç ayırmaz ve otomobilin iç mekanı sadeleşir. Böylece
sürüş ve konfor alanları birbirinden ayrılır. Sürücünün yola konsantre
olabilmesi için, Start/Stop kontrol düğmesi gibi önemli tuşlar
sürücünün etrafındaki alana yerleştirilmiştir. Ayrıca otomatik klima
tuşları gibi konfor fonksiyonlarına yönelik elemanlar ise hem sürücü
hem de ön yolcunun ulaşabileceği şekilde ortadadır. Kontrol Ekranı ve
bu ekrana giriş yapmayı sağlayan ve sezgisel olarak tek el ile
kullanılabilen Controller da bu bölgededir. Controller, sekiz yöne
hareket ettirilebilir. Menüler ise bir rüzgar gülü mantığında
yerleştirilmiştir. Tüm fonksiyonlar hiyerarşik bir şekilde birincil ve
ikincil olmak üzere sıralanmıştır. Radyo ses seviyesi, silecekler, ısı
ayarı veya arka cam rezistanı gibi birincil fonksiyonlar alışıldığı
gibi birer kontrol düğmesi vasıtası ile kullanılır. Anlık tüketim gibi
ikincil fonksiyonlar ise Kontrol Ekranı üzerinden Controller ile
kumanda edilir. Böylece sürücü gerçekten dikkat etmesi gereken şeylere
konsantre olur.









Aktif Hız Kontrolü :Aktif hız kontrolü, klasik hız kontrolünün
(cruise control) geliştirilmiş bir fonksiyonudur. Bu sistemle radar
vasıtası ile önceden seçilmiş bir hızın sabit tutulması sağlanır. Radar
sezici ve kontrol ünitesi birleştirilmiş ve ön tamponun altında bulunan
bir bölgeye yerleştirilmiştir. Bu donanım sayesinde BMW'niz önde giden
bir araca yaklaştığında, sistem aracı otomatik olarak farkeder ve
önceden belirlenmiş bir mesafeyi (üç değişik ayar mümkün) sabit tutar.
Otomobilin önü açıldığında, hafızada bulunan hıza ulaşmak için otomatik
olarak hızlanır. Fren pedalına yapılacak küçük bir dokunuş, sistemin
devre dışı kalması için yeterlidir. Bu sistem ile sürücü tamamen
trafiğe konsantre olabilir ve böylece sürüş konforu artar. Ancak trafik
durumuna göre sürüş şekli doğal olarak sürücünün sorumluluk alanı
içindedir.





Hi-Fi Professional LOGIC7 :Bu Hifi sistemi, tüm bilinen ses
formatlarının 13 hoparlör üzerinden çok kaliteli bir şekilde
verilmesini sağlar. 7 mid-range, 4 tweeter ve 2 adet merkezi
yerleştirilmiş subwoofer ile hiçbir sistemle kıyaslanamayacak bir ses
elde edilir. Tweeter'lar ve orta frekans hoparlörleri (100 mm çaplı)
aluminyum membranlara sahip olup, subwoofer'lar seramik alaşımlıdır. 6
orta frekans hoparlörü dört kapıya ve arka cam önüne yerleştirilmiştir.
Bu hopörlerlerin sonuncusu ise kokpitin tam ortasına monte edilmiştir.
Subwoofer'lar (217 mm çaplı) ise ön koltukların altında bulunmaktadır.
Bu merkezi bas kavramı ile bas seslerin tüm iç mekana eşit dağılımı
sağlanmıştır. Bunu sağlamak için yüksek performanslı hoparlörler aracın
tabanına yerleştirilmiştir. Böylece eşiklerde bulunan tüm boşluklar
hacimli ses üretimi için kullanılmıştır. Bu düzenleme ile bagaj hacmi
daraltılmamış, arka cam önünde oluşan titreşimler önlenmiş ve bas
seslerin çok net bir şekilde elde edilmesi sağlanmıştır.









Adaptif Farlar :Adaptif far çalışma sisteminde, virajlar
alınırken, sensörler araç hızını, savrulma oranını ve direksiyon
açısını tespit ederler. Daha sonra elektro-mekanik bir sistem, virajın
yerleşimine uygun bir biçimde xenon farların yönünü ayarlayarak yolun
ileri kısımlarında azami düzeyde aydınlanma sağlar. Sizin açınızdan
bunun anlamı, gece yolculuklarında güvenliğinizin belirgin bir biçimde
artmasıdır.









Aktif Direksiyon :Nasıl Servotronic, klasik hidrolik direksiyon
yumuşaklığını hıza göre ayarlayarak konfor ve güvenliği
birleştiriyorsa, Aktif Direksiyon (active steering) da direksiyonun tur
sayısını hıza göre ayarlar. Bu olağanüstü özelliğe sahip bir
otomobilde, düşük hızlarda çok kısa turlu bir direksiyona sahip olur ve
hafif direksiyonunuzu çok az çevirerek park ve manevra kolaylığı
yaşarsınız; yüksek hızlarda ise tur sayısı artarak otomobilin yön tutuş
dengesini artırılmış, güvenli ve rahat kullanımı garantiye alınmış olur.

[değiştir]



ASC + T ( Automatic Stability Control + Traction) :Kalkışlarda
veya buzlu 'kaygan' yollarda viraj dönüşlerinde, tahrik tekerleklerinde
ambelaj (birinde veya her ikisinde, farklı oranlarda dönüş sayısı
artışı) oluşur. Sistem ABS sensörlerinden devir uyarısı alarak 'tahrik
tekerlekleri' serbest tekerleklerden gelen devir sinyaliyle
karşılaştırır. Belli bir değerin üzerinde ambelaj söz konusu olursa
ambele olmuş tekerlekleri bu durumdan kurtarmak için DME (Digital Motor
Electronic) ile haberleşerek motordan gelen torku azaltma yoluna gider.
DME , bu talebi yerine getirmek için: ateşleme zamanını geciktirir,
enjökterlerdeki yakıt miktarını azaltır, gaz kelebeğini kısma
işlemlerini yapar. Buna ek olarak sistem ambelaj oranları arasında sağ
ve solda fark varsa, sağ ve/veya sol tekerlekleri ABS sistemine komut
verilerek frenler; bu arada boylamasına kararlılık da kaybolmaz.









ABS (Antilock Braking System) :Aracın frenlenmesi sırasında, yol
yüzeyinde lastiklerin tutunabilme gücüne göre belirli bir fren dozajı
aşıldığında tekerlekler bloke olurlar. Frenlenen tekerlekte oluşan
blokaj sorununu çözebilmek için ABS sistemi fren hidrolik sıvı
basıncını belirli bir aralıkta azaltır veya çoğaltır. Bunun için ABS
sistemi 4 tekerlekte de bulunan tekerlek devir sensörlerinden uyarı
alır ve fren hidroliği basıncını düzenler. Bu durum frenleme sırasında
aracın savrulmasını engeller ve kararlığı artırır. Aracın frenlenmesi
sırasında boylamasına kararlılık kaybolmaz; tekerlekler bloke olmazlar,
maksimum frenleme sırasında bile direksiyon hakimiyeti kaybolmaz, düşük
sürtünme katsayılı yollarda frenleme sırasında tekerleklerde blokaj
oluşumu engellenir.









Servotronic :Klasik hidrolik direksiyon sistemine sahip
araçlarda düşük hızlarda sürüş kolaylığı ve konfor sağlanırken yüksek
hızlarda direksiyon cevabının yumuşak olması nedeniyle aktif güvenlik
azaltır. Bu yüzden servotronic sistem hidrolik direksiyon sisteminin
güç desteğini araç hızına bağımlı kılar. Park manevralarında maksimum
konfor, yüksek hızda aktif güvenlik standardizasyonu ve direksiyon
cevabının daha net hissedilmesini sağlar.





DSC (Dynamic Stability Control) :Belli bir hızın üzerinde viraja
girildiğinde araçta oluşan oversteer 'aşırı dönme' ve understeer 'az
dönme' problemlerini algılayarak ASC+T ve ABS sistemlerini kullanarak
problemi fiziksel limitler dahilinde çözen üst hiyerarşide bir
sistemdir.









CBC (Cornering Braking Control) :Otomobil viraj içinde iken ani
frene basıldığında eğer arkadan tahrikli ise genellikle aracın burnu
viraj içine, arkası viraj dışına kayma eğiliminde olur (oversteering).
Önden tahrikli ise genellikle burnu viraj dışına kayar (understeering).
Böyle bir durumda frenleme esnasında arka tekerleklere gereksiz
fazlalıkta fren etkisi uygulandığında bloke olabilirler. CBC sistemi
burada devreye girerek bu tekerlekteki fren gücünü limitler. Eğer araç
sağa doğru bir virajda ise sağ arka tekerlek sola doğru virajda ise sol
arka tekerlekteki devir sayısı yükselecektir. CBC bu durumda sadece
viraj içi arka tekerleğin devrinin yükselmesini öteki tekerleklere göre
engelleyecektir. Bu durumda araç spin hareketinden korunmuş olacaktır.









DBC (Dynamic Braking Control) :Bu sistem tamamen sürücünün panik
durumlarda frenlemesine yardımcı olacak şekilde programlanmıştır. DBC
fren pedalı basıncını ve ayağın gaz pedalından çekiliş hızını parametre
olarak kullanır. Sürücü aniden ayağını gazdan çekip frene bastığında,
sistem bunu panik durum olarak algılar ve bir insanın yapamayacağından
daha hızlı ve etkili bir frenaj sağlar. Kısacası tehlikeli durumu
algılayıp sürücüden daha önce fren sistemini gerekli basınçla harekete
geçirir bunu hidrolik etki ile yapar. Daha önce bir rezervuarda
toplanan yüksek hidrolik basınç böyle bir durumda serbest bırakılarak
çok hızlı bir şekilde tekerleklere dağıtılır.









VANOS:Motor alt ve üst devir aralıklarında gezinirken, kam
millerinin(sübapların hareketini sağlayan miller, egzantrik mili) sübap
açılma-kapanma avansını değiştirebilen sistemdir.Sonuç olarak daha
şişkin bir tork eğrisi elde edilir. Temelde emme ve egzost subaplarının
kesişme zamanlamasını arttırıp azaltma prensibi ile çalışır.





Valvetronic:Seri motor üretiminde benzersiz bir
teknolojidir.Valvetronic sayesinde hava emme valflerinin sürekli
değişken hareketleri sağlanarak motorda gaz kelebeğine ihtiyaç
duyulmaz. Daha az tüketim, daha düşük egzos emisyonu, bununla beraber
daha dinamik ve anında tepkili bir sürüş avantajı elde edilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ozkanlar.yetkin-forum.com
 
BMW Tarihçesi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: ..:::OTOMOBİL DÜNYASI:::.. :: Otomobil Haberleri-
Buraya geçin: